søndag 20. april 2008

Bilder fra de siste ukene

Tida mot hjemreise går fort, og vi prøver å nyte dagene så godt vi kan. Her er litt av det vi har gjort de siste ukene. Hvis et bilde sier mer enn 1000 ord, er dette en lang tekst:


Først litt diverse:
Jeg og Hanna var lærere for en gjeng 5-åringer en dag. Ikke lett å holde styr på disse ungene, men med kamera i nærheten blir de roligere..
Det er høst i Peru, og bladene faller fra trærne...
Ei av jentene i klassen. Hun vant desidert "søtest grimase-prisen".
Jeremy kommer kjørende på lekebilen sin og vil gi meg en mandarin. Synd den var av plast...

Her er området jeg bor i - José Galvez i Villa Maria del Triunfo

Jeg, Leydi og Hanna inspiserer småkakene på bakeriet.

Jeg likte veisperringen de har laget. Og ikke minst bilen i bakgrunnen!



19. april: MIRAFLORES OG BESØK PÅ BARNEHJEM Her er noen av barna på et barnehjem drevet av ei nonne. Vi møtte dem på et av møtene vi var på sammen med fhs-klassen fra Hedemarktoppen, og ble invitert på besøk av ei som jobber der. Det bor for tida 15 barn i huset, sammen med nonna og en ansatt. Ungene viser frem smykkene og armbåndene de har laget En av ungene tar bildet, vi andre stiller opp! Med hånda mi demonstrerer jeg hvordan vedkommende må trykke ned knappen.. Jentene viser frem rommet sitt Og her er gutterommet. Ungene var ivrige til å posere.. Hun med den rosa kjolen er 2 år gammel, og broren bor også på barnehjemmet. Han er ett år. Her er den minste av barna.. Hanna og noen av barna I Miraflores er det en bildeutstilling med bilder fra hele verden, dette er fra Sørisen i Norge! Måtte jo bare ta bilde der.. Meg og Hanna klar for å dra ut og danse lørdags kveld!

12. april: ETTÅRSDAG/ DÅPSDAGBursdagsbarnet/dåpsbarnet på ett år med foreldrene sine. Er det bursdag, så er det bursdag, og da møter både klovner og Tigergutt opp (en av jentene forkledd som Tigergutt. De andre jentene lo godt da klovnen fikk henne til å danse) Ole Brum og Barney møtte også opp. Dama er læreren til "klassen min" - 5åringene, på senteret. Baleria og meg Lucero gjør grimaser til kamera Man blir fort baby-holder. Hanna med Jeremy.. ...og meg med Cielo, som har sovnet
Ansiktsmaling hører også med. Juan Carlos blir malt her..
Jeg ville også bli malt, og fikk et hjerte på kinnet. Når man spiser Chicha Morada, blir man rød på tunga.


16. april: FONTENEPARKEN Gøy å leke som om man var barn igjen. Ble litt kaldt etterhvert da... Som en superstor vannspreder. Måtte jo bare stikke hodet borti... Litt moro-bilder må man ta, og bare ikke bry seg om forbipasserende som sender rare blikk... Så mye liker jeg Lima. Meg omgitt av vann. Fuente de arco iris- regnbuefontenen, med meg og Claudia i forgrunnen

2 kommentarer:

synnøve sa...

tenk nå er du snart hos oss!!!!! juhuuu!!!

ricardo sa...

por las fotos puedo ver k Hanna Y tu son muy lindas personas, es admirable lo k hacen.