torsdag 27. mars 2008

Noen bilder

Jeg har vært for dårlig til å legge ut bilder, jeg vet det... Derfor kan jeg gledelig meddele at her er det noen:
Hanna og noen venner av oss fra Iquitos som var i Lima for å drive med capoeira
Stine eller Silje, kan det stemme at denne genseren var fra dere? Tror det var derfor jeg ble bedt om å ta dette bildet...
Jentene og Hanna sitter ute på plena og tuller. Eller, egentlig satt de vel her og telte til ti på engelsk. Vanligvis tuller vi bare...

"Ta bilde av oss da!" Smiiiiil =)
Ikke helt fornøyd her nei.. Kanskje det er fordi mammaen ikke er sammen med henne lengre?

Ja, jeg er litt høyere enn de små jentene. Hun på bildet er den yngste, på 13 år.
Poseringer blir det nok av. Tok dette fordi de skal dra snart. Bare litt papirarbeid som gjenstår!

Straks skal disse to dra fra senteret fordi mammaen har fylt 18, og skal derfor dra tilbake til jungelen, der hun skal gifte seg med barnefaren! Her har vi en typisk "happy ending" på historien, noe som ikke alltid er tilfelle...
Her er jenta forrige innlegg handlet om, som derfor dessverre ikke er på sentet lengre..
Disse to dro fra senteret i januar, mens vi var på infield. Håper de har det bra!
Denne lille jenta er nå uten mammaen sin fordi hun har blitt flyttet til et annet sted. Bildet er tatt da hun var innlagt på sykehuset i januar/februar en gang.
Dette sjarmtrollet heter Nils Johan, og dro også fra senteret i januar. Her leker han med lekebilen sin. Skal si de andre ungene var sjalue!
Slik bæres mange barn i Peru...

2 kommentarer:

Bente sa...

Godt med bilder fra deg Therese :) Som å være hos deg igjen ;)

Helene sa...

Kjære frøken Holm. Jeg har fått kort!!! det var stor ståhei i leiern da det dukket opp et brev i posthylla helt fra PERU! det er sannelig ikke hver dag. svært sjelden faktisk. men helt fantastisk koselig. så jeg sendte kort tilbake umiddelbart, i håp om at det kommer frem før du drar hjem. men man vet jo aldri. men jeg tenkte at det var verdt et forsøk. nyt livet. ses om en passelig stund. glad i deg. love helene

og sånn apropos, bra blogg med bilder a gitt:)