torsdag 31. januar 2008

Den siste tida..

Jeg vil bare beklage at det har vært lite oppdatering av bloggen den siste tida, men jeg har mine grunner. En av dem var infield, midtveiskurset i regi av skolen, som ble holdt i Coroico i Bolivia.
Her er noen av høydepunktene:

*Først å komme til La Paz, som er en fantastisk fin by. Bilder kommer senere.

*Pizzaen vi bestilte den første kvelden vi var i La Paz. Vi fant ingen større og måtte ta til takke med en pizza på 75 cm i diameter! Og vi var 6 personer. Vi hadde dessverre ikke store nok fat til stykkene av pizzaen, som var delt i 8.

*Bussturen fra La Paz til Coroico, langs "dødsveien". Ingen døde heldigvis, men tror flere ble skremt nok, så det var bra vi ikke var en gjeng 80-åringer med dårlig hjerte... Veien har heldigvis blitt bedret etter at den fikk navnet dødsveien.

*Hotellet! (Til opplysning var det min første gang på hotell, så jeg kan ha vært litt overentusiastisk, vet ikke helt..) Basseng, 4-retters lunsj og middag, frokost bestående av mer enn de tilvante to rundstykkene og biljardbord (førte til mye bra). Ellers var infield: bra undervisning, norsk knekkebrød og brunost (Takk, Nine), fantastiske lærere, en dag med sykkeltur på 2,5 mil, til den grønne lagunen som var brun pga regnet, bading i fossefall og gjørme overalt etter syklinga. Både fransk og tysk restaurant ble utprøvd, og muligheten for stekt lamakjøtt var tilstede. Jeg var fornøyd med storfekjøttet mitt med herlig champinjongsaus!

* Tilbake i La Paz: shopping av alpakkaullgenser og poncho. Gleder meg til å bruke det neste vinter i Norge!

*Tur med de andre Act-Nowerene i Sør-Amerika til Titicacasjøen, der vi en natt overnattet på Isla del Sol (Soløya), og neste dag var på guidet tur til sivøyene, der Uros-folket bor. Fantastisk tur!

Ingen kommentarer: