søndag 30. september 2007

Pakking og sånn...

Hvor lang tid trenger man på å pakke til et opphold i Peru på 7 måneder? Og hva tar man med? Rekker jeg egentlig å pakke på to dager, når timeplanen er ganske full av venner?

Slike tanker er det som surrer rundt i hodet mitt akkurat nå. Søndagen, som jeg hadde sett for meg litt mer konstruktiv, men som gikk med til å dra i kirka og ha familieselskap, gikk fort unna, og det jeg sitter igjen med er et snev av dårlig samvittighet for at jeg ikke sto opp tidligere (selv om jeg stod opp 8.30 på en søndag!), eller at jeg ikke utnyttet de ledige stundene litt bedre enn å sitte på på internett, som jeg gjør i skrivende stund. Likevel er det godt å bare være hjemme og slappe av, nå når jeg for en gangs skyld er hjemme. Jeg har på en måte savnet denne hverdagen litt, og det vil jo snart være en helt ny hverdag som møter meg, så jeg synes jeg bør nyte disse tre dagene jeg har hjemme, til å bare være hjemme på den vanlige måten som jeg er vant til.

Men fakta er vel at det ikke er så mye som er helt vanlig lenger, for jeg har jo på en måte flyttet litt hjemmefra. Det var en litt rar følelse å komme hjem i går, for det blir noe spesielt når man har vært hjemme kun et døgn på 6 uker. Og bare tenk på hvordan det blir når jeg kommer hit den 1. mai, etter 7 måneder borte. Og da vil jeg ikke komme til det jeg kjenner som "hjem", heller, fordi vi nå er midt oppe i et stort oppussing/ombyggings/påbyggingsprosjekt. Hvem vet hva jeg kommer hjem til i mai?

Men nå må jeg vel slutte å skrive, og heller legge meg snart, så jeg får utnyttet morgendagen til fulle, og slippe den dårlige samvittigheten. Jeg har 3 venner på planen i morgen, så det blir nok å gjøre, men det er jo bare hyggelig, og jeg gleder meg til å treffe dem!

Hva jeg skal pakke og hvordan jeg skal disponere tida til pakking får jeg tenke mer på senere. Tirsdag, kanskje... Eller natt til onsdag...(jeg drar hjemmefra 04.45 onsdag morning)
Nå er det imidlertid tid for å køye. God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hai, det er en stund siden du har skrevet. Du må huske på at det er mange som ser på sidene, og vil gjerne se/høre noe nytt. Vi har lagt halve taket idag på huset, nå er bare resten igjen. Glad i deg
Paps